3 november: Hamza Kailani Forum in Almere

image1Op zondag 3 november a.s. wordt het Hamza Kailani Forum gehouden in Almere. Het onderwerp dit jaar is: Onderwijs en opvoeden tot Vrede.

Hoe kunnen we juist bij de jeugd al de zaadjes planten voor een samenleven in harmonie en respect? Moet de jeugd daartoe uitgerust worden met nieuwe vakken; nieuwe skills? Wat is er op dit gebied al gaande? Is dit inpasbaar in het huidige onderwijssysteem, of vraagt het om nieuwe vormen? Is er in het huidige onderwijs genoeg aandacht voor?
Verschillende, dit jaar zelfs internationale (!), sprekers zullen dit onderwerp vanuit diverse invalshoeken benaderen. Daarnaast zullen we middels een panel-discussie ook met elkaar én de sprekers het gesprek aangaan. Het belooft een inspirerende middag te worden, die, naar we hopen, aanzet tot meer aandacht voor de belangrijke rol die het onderwijs kan spelen in deze kwestie, en vooral ook de vele mogelijkheden in kaart zal brengen waarop je (werken aan) vrede in een kind kunt verankeren.

Klik hier voor het programma.

Praktische informatie:
– Locatie: Huis van Vrede, Amsterdamweg 1b, Almere
– Aanvang: de ontvangst is vanaf 13.30 uur; het programma loopt van 14.00 – 17.30 uur met uitloop/napraten tot ca. 18.00 uur
– Deelname: is kosteloos, maar een vrijwillige bijdrage op de middag zelf wordt zeer op prijs gesteld.
– Route: Het Huis van Vrede is met de auto goed bereikbaar, maar komt u met het openbaar vervoer, dan reist u met de trein naar station Almere-Centrum, vanwaar u bus 1 – 2 – of 4 pakt naar halte Stedenwijk-midden. Van daaraf is het goed te belopen. Loopt u direct vanaf het station dan moet u rekenen op een wandeling van zeker 10 minuten.

Stuur deze informatie gerust door naar andere mogelijk-geïnteresseerden, vooral aan hen die zelf in het onderwijs werkzaam zijn! Het is echter, gezien de nu al grote belangstelling voor dit onderwerp, wel raadzaam u tijdig aan te melden via ons mail-adres KailaniForum@gmail.com; We heten u graag van harte welkom!